Veelgestelde vragen 2017-08-21T15:24:46+00:00

Veelgestelde vragen

Welke applicaties zijn er voor de BeleefTV beschikbaar? 2018-02-20T08:57:36+00:00

Er zijn momenteel 5 softwarepakketten met applicaties beschikbaar voor De BeleefTV. Daarnaast is er ook een Natuurfilm ”Beter Door Beeld” beschikbaar en een internet integratie op De BeleefTV.

Beleef Menu

Pakket applicaties met de nadruk op reminiscentie en samen beleven. Het Beleef Menu biedt herkenbare beelden, geluiden en gebruiksvoorwerpen die prikkelen en leuke gesprekken aanzwengelen. Dit pakket is een succes voor zowel PG- als Somatiekafdelingen.

Tover Menu

Pakket voor mensen met een zwaardere vorm van dementie. De applicaties stimuleren de fijne motoriek met laagdrempelige spellen die met elkaar gespeeld kunnen worden. Cognitief niveau 1-3 jaar.

Familie Menu

Pakket voor de hele familie. Interactie tussen grootouder en kleinkind. De applicaties stimuleren de fijne motoriek met spellen die met elkaar gespeeld kunnen worden. Cognitief niveau 4-10 jaar.

Levensboek Menu

Pakket om De BeleefTV gepersonaliseerd te gebruiken. Middels een USB-stick is het mogelijk om lokale content en persoonlijke foto’s, video’s en audio af te spelen.

Huis van Alijn Menu

Pakket applicaties met de nadruk op reminiscentie waarin de levensthema’s over het dagelijks leven aan bod komen. Met 10.000+ herkenbare beelden, geluiden en gebruiksvoorwerpen die prikkelen en leuke gesprekken stimuleren.

Wat is de levertijd van een BeleefTV? 2017-08-22T12:15:19+00:00

De gemiddelde levertijd voor een BeleefTV bedraagt 3 tot 6 weken.

Wat kost een BeleefTV? 2017-08-22T12:13:43+00:00

Download hier de prijslijst voor De BeleefTV.

 

Bekijk hier de modellen en prijzen
Is een servicecontract verplicht? 2017-08-22T10:09:02+00:00

Het servicecontract is bij aanschaf van De BeleefTV voor de eerste 3 jaar verplicht.

Opstarten 2017-08-21T14:35:03+00:00

Het opstarten van De BeleefTV is heel simpel.

  1. Doe de stekker in het stopcontact. Alles start nu vanzelf op en u hoeft verder niets te doen. Dit duurt ongeveer 30 seconden.
  2. Als de stekker al in het stopcontact zit en u zelf de computer hebt afgesloten kunt u de computer aanzetten met de Power knop
De BeleefTV verstellen 2017-08-21T14:26:34+00:00

Voor dat u De BeleefTV gaat verstellen controleert u dan of de stekker in het stopcontact zit en zorg dat de wielen op de remmen staan.

  1. Aan de achterkant op de linker kolom zit een UP en Down knop (afbeelding links). Hiermee kunt u het frame in hoogte verstellen. LET OP! Dit kan alleen als de stekker in het stopcontact zit.
  2. Om het scherm te kantelen moet u de blokeerpennen uittrekken (afbeelding rechts). Deze zitten bevestigd aan de binnen zijde van beide pilaren. Het scherm kan om de 15 graden worden vastgezet.
  3. Mocht het uittrekken niet lukken, beweeg dan het scherm voorzichtig heen en weer met het handvat op het frame. Door te wrikken komen de pennen vrij en zal het wel lukken.
Aansluiten apparaat op HDMI-poort 2017-08-21T13:49:54+00:00

De HDMI-poort geeft u de vrijheid om uw eigen apparaten aan te sluiten op de BeleefTV. Denk hierbij aan een laptop, telefoon, Dvd-speler en elk ander apparaat dat een HDMI aansluiting heeft. Om de HDMI functie te kunnen gebruiken moet u eerst de computer uitschakelen en daarna uw apparaat aansluiten. Het scherm springt dan automatisch over naar HDMI. De aansluiting zit bevestigd aan de achterzijde van de computer.

 

Navigeren 2017-08-21T14:22:36+00:00

U navigeert door met uw vinger het menu of de applicatie naar keuze te selecteren. Met een simpele knop kunt u altijd en overal weer een stap terug maken. Deze knop zit in twee hoeken van het scherm. Na de eerste keer klikken op de knop verschijnt er een kruisje en met nog een klik op het kruisje gaat u een stap terug.

Volume harder of zachter 2017-08-21T15:50:56+00:00

Het volume kunt u regelen met de UP en Down knopjes links achterop het scherm (afbeelding links). Druk op het Down knopje om het volume weer te geven, nu kan met UP en Down het geluid harder of zachter zetten. Wanneer u De BeleefTV heeft aangeschaft, heeft u ook een afstandsbediening (afbeelding rechts) tot uw beschikking. Ook hiermee kunt u het volume instellen. (Richt daarvoor achter op het scherm waar de knopjes zich bevinden.)

Verbinden met internet 2018-04-10T10:03:32+00:00

Om updates uit te kunnen voeren en gebruikt te kunnen maken van het internetpakket moet De BeleefTV verbonden zijn met het internet.

  1. Klik in het hoofdmenu nogmaals op het kruisje zodat u in het instellingen menu komt.
  2. Kies vervolgens voor de onderste optie verbind met internet.
  3. Hierna opent zich een scherm met de wifi instellingen en een toetsenbord.
  4. Druk op de optie beschikbare netwerken weergeven(mocht dit niet zichtbaar zijn dan kan het zijn dat het toetsenbord ervoor staat, deze kunt u opzij slepen).
  5. Hierna opent zich rechtsonder een lijst met alle beschikbare wifi netwerken. Kies hieruit het juiste wifi netwerk, vink de optie gegevens onthouden aan en vul vervolgens het juiste wachtwoord in.
  6. Als u bent verbonden met het netwerk kunt het toetsenbord en het internet scherm weg klikken met behulp van het kruisje rechtsboven.
  7. U komt nu weer terug in het instellingen scherm, kies hier voor de optie Terug naar De BeleefTV.
Updaten 2018-04-09T15:37:01+00:00

Om De BeleefTV optimaal te laten functioneren is het raadzaam deze 1 keer per kwartaal te updaten. De spellen worden door de feedback van de zorginstellingen geoptimaliseerd en er wordt regelmatig nieuw beeldmateriaal toegevoegd. Om een update te draaien is een constante en snelle internetverbinding vereist (via WiFi of internet kabel). De update mag niet vroegtijdig worden afgebroken en dient volledig afgemaakt te worden.

Stappenplan

  1. Klik in het hoofdmenu nogmaals op het kruisje zodat u in het instellingen menu komt.
  2. Kies vervolgens voor De BeleefTV bijwerken (of De BeleefTV updaten) om de nieuwste update te installeren.
  3. Er opent een zwart scherm waarin de update gedraaid wordt. Wacht tot deze volledig is afgerond en het zwarte scherm zichzelf heeft gesloten.
  4. Als de update klaar is ziet u een bureaublad waarop het icoon van De BeleefTV te zien is. Klik deze aan om de applicatie opnieuw op te starten.
  5. Vervolgens moet u de licentie weer activeren. Ga hiervoor opnieuw naar het instellingen menu en kies ditmaal voor Licentie bijwerken. Als de melding Het updaten van de licentie is gelukt in beeld komt is alles afgerond.
  6. U kunt nu kiezen voor Terug naar De BeleefTV en deze weer gebruiken zoals u gewend bent.
Hulp op afstand 2018-04-10T08:46:52+00:00

Mocht u problemen ondervinden met De BeleefTV of lukt het niet om een update uit te voeren, dan kunnen wij op afstand hulp bieden. Het is hiervoor wel noodzakelijk dat De BeleefTV verbonden is met het internet. Neem vervolgens contact met ons op via +31(0)70 21 90 890 dan helpen wij u weer op weg. Lukt het niet om zelf De BeleefTV te verbinden met het internet houdt dan in ieder geval alvast het wifi wachtwoord bij de hand.

Afsluiten 2017-08-21T15:48:53+00:00

Als u De BeleefTV gaat afsluiten zet u hem eerst in zijn laagste stand en recht op zodat deze makkelijk verrijdbaar is. Dit kan alleen als de stekker er nog in zit.

  1. Eén manier om de BeleefTV uit te zetten is op de Power knop (links) te drukken. Deze zit op de computer die aan de onderkant gemonteerd is.
  2. Ook kunt u De BeleefTV uitschakelen door in het hoofdmenu nogmaals een stap terug te gaan. Wanneer u kiest voor BeleefTV afsluiten en vervolgens de code 0000 invoert (afbeelding midden + rechts) schakelt de computer vanzelf uit.

       

Het scherm reageert niet 2017-08-18T12:07:06+00:00

Heeft u De BeleefTV aangezet maar blijft u een zwart beeld houden? Dan is waarschijnlijk de verkeerde bron geselecteerd op het scherm. Kijk eerst of het lampje brand aan de achterkant  van het scherm, indien deze oranje of groen gekleurd is staat het scherm aan. Klik achterop De BeleefTV op Source / OK en zet vervolgens met behulp van Up en Down (afbeelding links) de input source op Auto (afbeelding rechts).

    

Mocht het scherm nog steeds niet reageren neem dan contact met ons op. Bel naar 070-2190890 en wij zullen u verder helpen.

De BeleefTV geeft een licentiefout 2017-08-21T15:03:53+00:00

Dit probleem kunt u niet zelf oplossen. Neem hier contact op met De BeleefTV via telefoonnummer 070 219 08 90 en we helpen je graag verder.